Čapkova Strž 15.6.2019

Fotky jsou na: https://mmacoun.rajce.idnes.cz/Capkova_Strz

Autor: vedoucí výletu Autor: vedoucí výletu Autor: vedoucí výletu Autor: vedoucí výletu

Dnešní výlet byl ve znamení velkého tepla.Už od pondělí hlásili velká tepla.Původní trasa měla mít 20km a měla vést údolím řeky Kocáby do Staré Huti k památníku Karla Čapka.Proto jsme měli odjíždět už v 6.14h,abychom to vše stihli a nebyl spěch.Po nahlášení velkých veder jsem se rozhodl,že trasu změním a zkrátím.Chtěl jsem jet rovnou do Staré Huti, zde si prohlédnout Čapkův památník, projít si naučnou stezku,dojít třeba až do Dobříše a cestou se vykoupat.Dobříš byl jem 3km.Buď jet zpět z Dobříše,nebo se vrátit do Staré Huti a jet zpět odtud.Také jsem zvažoval jestli nemám pro velké teplo výlet zrušit.V týdnu mi M.Pecháčková poslala návrhy dvou tras,které byli v podstatě rozdělená moje trasa na dvě.Jedna s návštěvou Čapkova památníku a druhá údolím Kocáby.Jelikož většina chtěla vidět ten památník,tak jsem se rozhodli pro tu první variantu.Zajet až do Staré Hutě,prohlédnout si Čapkův památník,jít přes Kozí hory do údolí řeky Kocáby a odjet zpět z Malé Hraštice.
Přes velká tepla se mi nahlásilo šest lidí,tak jsme mohli směle vyrazit. Jeli jsme nakonec stejným vlakem,protože to bylo nejlepší spojení jen s přestupem v Praze. Po přestupu v Praze jsme jeli až do Staré Hutě. Honza Levý s kamarádem vystoupili dřív,protože chtěli jít tím údolím Kocáby. Po dojetí do Staré Hutě to k památníku bylo ještě asi 2km a bylo už docela teplo.K památníku jsme přišli v 9,20h,v 9h otevírali,tak jsme tam byli první. Prohlídka byla imdividuální,přesto nám paní pokladní něco řekla a poté jsme si to už prohlíželi sami. Strávili jsme zde asi 2h a pak jsme chtěli pokračovat po červené do Nového Knína a Kozích hor. Později jsme zjistili,že jsou červené dvě a my jdeme samozřejmě po téšpatné. Po prostudování mapy jsme zjistili,že jdeme špatně. Po opětovném prostudování mapy jsme se rozhodli,že se neznačenou cestou dostaneme na tu Čapkovu naučnou stezku a potom dále.Na naučnou stezku jsme se dostali,pokračovali jsme dále podle směrovek  a dostali se k  další křižovatce,kde ale nebyl žádný ukazatel. Opět jsem vytáhli mapu,popošli k další křižovatce a zase to samé – chyběly směrové tabule.Hlavně,že jsme měli krásnou mapu naučných stezek,když chybělo značení. Po 2h bloudění a hledání správné cesty jsem se rozhodl,že se vrátíme do Staré Hutě a pojedeme odtud zpět.Nakonec jsme byli už v 15.20h ve Staré Huti,zašli do jediné otevřené restaurace Mexico Pueblo,kde jsme se občerstvili a počkali na další vlak. V 17.15h jsme odešli na nádraží odkud nám jel v 17,38h vlak zpět.Zpět jsme jeli bez Honzy Levého a jeho kamaráda a bez Marty Pecháčkové pro kterou přijela kamarádka a odvezla si ji k sobě. Zpět jsme jeli tedyjen čtyři.
Přestože jsme měli v Praze na přestup 25min,tak jsme 2x čekali na protější vlak. Jednou jsme čekali  v tunelu před Hlavním nádražím.Pan průvodčí nám zjišťoval další vlaky,protože to vypadalo,že ten náš vlak nestihneme. Navíc jsme přijeli na 7 nástupiště a náš vlak do Pardubic jel ze 4 nástupiště. Nakonec jsme přijeli o 20 min.déle,já běžel napřed na nástupiště a vlak jsme nakonec chytli. Do odjezdu chyběli 2min.Nakonec jsme zdárně dorazili zpět do Pardubic.Ušli jsme 15km.Konstatovali jsme, že by se  značkaři měli zamyslet nad správným značením.Nicméně výlet se libil a těšíme se na další.